Pokud jste ekologický nadšenec, či vám nejsou věci kolem vás lhostejné, zpozorněte. Jistě již dávno víte, že automobily či průmyslové firmy mají velice neblahý vliv na životní prostředí. Přemýšleli jste však někdy nad tím, jak velký vliv na životní prostředí mají světoznámé firmy? Možná budete až překvapení, jak velký dopad na životní prostředí a skleníkový efekt má webová stránka Youtube.
V první řadě je nutné si povědět, co je to oxid uhličitý. Oxid uhličitý je plyn. Obvykle bývá bez chuti, zápachu a barvy. Můžete jej znát díky různým výbušninám, ale hlavně i díky jeho dopadům na ekologii. CO2 můžete znát jako zásadní faktor při tvorbě skleníkového efektu. Tento efekt je známí díky neustálému ohřívání naší planety, které způsobuje. Mimo jiné se díky němu zvětšuje teplota oceánu (což způsobuje roztávání ledovců), snižuje obsah kyslíku v ovzduší a mnoho dalšího.
Při nedávno prováděných testech bylo zjištěno, že tato stránka vyprodukuje stejné množství již zmíněného plynu, jako státy Lucembursko či Zimbabwe. Oba státy i firma YouTube totiž ročně vyprodukují deset miliónů tun oxidu uhličitého.
Bylo vypočítáno, že firma tohoto neskutečného čísla dosáhne díky energiím, které jsou nutně potřebné pro provoz sítě, serverů a pro nahrávání či sledování videi.
Odborníci přišli s návrhem, že kdyby firma umožnila poslech hudby bez videa (bylo by možné poslouchat pouze zvuk), společnost by vyprodukovala o sto až pět set tisíc tun oxidu uhličitého méně.
Vzhledem k tomu, že YouTube bylo shledáno největší zásobárnou hudby a videí světa, nebylo by od věci nad tím zauvažovat. Bylo také prokázáno, že velká část návštěvníků již zmíněného webu si videa sice zapne, ale na obraz se již nedívá. Uživatelé často používají tuto stránku jako zvukovou kulisu ať už při práci, či při relaxaci v pohodlí domova, proto by režim „rádio“ mohla být velká pomoct pro životní prostředí.
Copyright 2024 | Theme By WPHobby. Proudly powered by WordPress